קידום חנות מקוונת בגוגל

Table of Contents

בניית חנות מקוונת באינטרנט היא השקעה משתלמת לכל בעלי העסקים, במיוחד כיום כיוון שזירת המסחר האמיתית מתרחשת באינטרנט. במציאות של היום, לקוחות רבים מעדיפים לרכוש מוצרים ושירותים בחנויות המקוונות ובאתרי המכירות, ופחות ופחות אנשים מגיעים לחנויות הפיזיות, לקניונים ולמרכזי הקניות.

לאחר ההשקעה בבניית ובהקמת חנות אינטרנטית, הנקראת גם חנות וירטואלית או מקוונת, יש לקדם ולשווק את הנכס הדיגיטלי כדי לחשוף אותו בפני לקוחות פוטנציאליים רבים, לייצר תנועה גדולה לאתר ולקבל לידים איכותיים. יש שתי שיטות עיקריות לקידום חנות וירטואלית בגוגל – קידום אורגני (SEO) וקידום ממומן.

הגדרת אסטרטגיית שיווק, יעדים ותקציב

קידום אתרים בגוגל נועד להגביר את החשיפה של החנות המקוונת ולהביא לתנועה ערה של לקוחות קיימים ופוטנציאליים. כדי להשיג את המטרות יש לגבש אסטרטגיית שיווק המותאמת לצורכי היזם או בעל העסק, לקבוע יעדים ברי השגה ולהחליט על תקציב.

בנוסף, חשוב ללמוד מהמתחרים כיצד הם מקדמים את החנויות האינטרנטיות שלהם, לאפיין את קהלי היעד הרלוונטיים, להחליט על מיתוג ייחודי ולהטמיע כלי מדידה לצורך ניטור הקמפיינים ופעולות הקידום של החנות באינטרנט.

קידום חנות מקוונת בעזרת מערכת הפרסום של גוגל

מערכת הפרסום של מנוע החיפוש הפופולרי נקראת גוגל אדס, זו פלטפורמה חדשנית ומתקדמת המציעה מגוון כלים ואפשרויות לניהול קמפיינים ברשת החיפוש של גוגל, ברשת המדיה, ביוטיוב ועוד. גוגל אדס היא מערכת פרסום גמישה יחסית המאפשרת למומחים לנהל מספר קמפיינים במקביל על מנת לחשוף את האתר בפני קהלי יעד שונים ולהגביר את התנועה לחנות באינטרנט.

מודעות הפרסום של גוגל מופיעות לרוב בראש דף התוצאות, הן מוצגות בהתאם לשאילתות שגולשים מבצעים במנוע החיפוש. קידום ממומן בגוגל מבוסס על שיטת התשלום פר הקלקה (PPC), כלומר כל עוד גולש לא הקליק על המודעה העסק אינו משלם. אפשר לנהל קמפיינים מסוגים שונים באמצעות גוגל אדס, נדרש ידע וניסיון כדי להשיג את התוצאות הרצויות, לכן כדאי לפנות לחברה מקצועית המתמחה בקידום חנויות מקוונות בגוגל.

קידום אתרים אורגני בגוגל

מעבר לפרסום הממומן בגוגל חשוב לקדם אורגנית את החנות כדי להגיע לדירוג גבוה בדף התוצאות הראשון. הסטטיסטיקה מוכיחה כי חנויות אינטרנטיות המופיעות בדף התוצאות הראשון של גוגל זוכות לתנועה משמעותית של גולשים, וככל שהחנות המקוונת מדורגת גבוה יותר, כך הטראפיק אליה הוא משמעותי יותר.

קידום אתרים אורגני בגוגל (SEO) דורש זמן, התמדה והשקעה גדולה, את תוצאות הקידום לרוב רואים רק לאחר 6-4 חודשים, לפעמים יותר. זו הסיבה מדוע המומחים לקידום חנות מקוונת בגוגל ממליצים ללקוחות שלהם לשלב בין קידום אורגני לקידום ממומן.

מעבר לקידום האורגני והממומן בגוגל חשוב להקים פרופיל בשירות גוגל לעסק שלי, וכדאי לנהל גם דף עסקי ברשתות החברתיות הרלוונטיות, לפרסם מבצעים, לשלוח מיילים שיווקיים לרשימות תפוצה, לפתוח ערוץ ביוטיוב ולקדם את החנות גם בפייסבוק ובאינסטגרם.