קידום אורגני בגוגל – מדוע חשוב להשקיע בכך?

Table of Contents

בעלי עסקים ובעלי מקצוע רבים מתלבטים לא פעם בשאלה, כיצד לקדם את האתר שלהם בגוגל. רבים מהם, באופן טבעי, מבקשים לעשות את זה כמה שיותר מהר, לקצר דרכים מתוך כוונה להשיג תוצאות מהר יותר.

זו הסיבה שהרבה מאוד בעלי עסקים ובעלי מקצוע מעדיפים להשקיע בקידום ממומן, להשקיע כסף בפרסום מתוך הבנה שזה ייצור חשיפה הרבה יותר מיידית בגוגל ובתקווה שזה מה שימשוך אליהם גולשים שיהפכו ללקוחות. התהליך, לכאורה, אמור להיות הרבה יותר פשוט, מהיר וקל. אך בניגוד למה שנהוג לחשוב, זה לא בהכרח נכון, להיפך, הדרך לעשות את הדרך הארוכה.

כשמדברים על דרך ארוכה הכוונה היא לעבודה של קידום אורגני בגוגל. תהליך זה, כאמור, דורש זמן, דורש השקעה, סבלנות, מחקר ויישום, אך בסופו של דבר התוצאות הן הרבה יותר אפקטיביות ויחס ההמרה הוא גבוה יותר.

מה זה קידום אורגני?

לכל מי שעדיין איננו מבין מה זה קידום אורגני בגוגל, הנה הסבר קצר. קידום אורגני נועד לקדם את האתר, על מנת שיופיע במקומות הראשונים במנוע החיפוש של גוגל בביטויים רלוונטיים לאתר. מדובר במיקומים שמופיעים כאשר גולש כותב שאילתה מסוימת.

להבדיל מקידום ממומן, קידום אורגני לא עולה כסף, הוא מבוסס על כללים מסוימים שגוגל מכתיבה, שהמטרה שלהם היא לייצר אתר איכותי, יעיל ורלוונטי לגולש מבחינת מידע וכלים אחרים. מדובר בתהליך קידום הרבה יותר משמעותי מאחר והוא יוצר שינוי מהותי באתר ולא נועד רק לצורך קידום ופרסום.

איך עושים קידום אורגני בגוגל?

לפני שנסביר כיצד עושים קידום אורגני בצורה נכונה, חשוב להבהיר, על פניו כל אחד יכול לבצע את התהליך. ניתן ללמוד אותו דרך מקורות מידע שונים ולעבוד על האתר על פי הדרישות. זה תהליך של ניסוי וטעייה. העניין הוא, אם רוצים לייצר תהליך איכותי, נכון ואפקטיבי, מוטב לפנות אל גורם מקצועי שיבצע אותו ולא לעשות אותו לבד.

קידום אורגני מתבצע על ידי ניתוח הביטויים הרלוונטיים והפופולאריים ביותר שקשורים לעיסוק של האתר. לפי אותם ביטויים, בונים את הקטגוריות, עמודים, כותרות ותכנים באתר. חשוב שהאתר יציג היררכיה ברורה, מה עמוד הבית, עמודי קטגוריות, עמודים פנימיים ועוד. אנחנו נרצה לקדם את עמוד הבית ועמודי קטגוריות.

מעבר לזה, האתר צריך לכלול קישורים פנימיים, בין עמודים שונים וכן הוא צריך להופיע באתרים אחרים, בתוך קישור יוצא )בעיקרון זה יתבצע על בסיס החלפת קישורים בין האתרים). על מנת לקדם את האתר, יש לפעול על פי הכללים ולייצר קישורים איכותיים אשר יעלו את ערכו של האתר.

להבדיל מקידום ממומן, הרי שקידום אורגני צריך להתבצע על בסיס קבוע באופן עקבי. הוא צריך להתבצע בידיעה שהכללים בגוגל משתנים מעת לעת ויש להתאים את תהליך הקידום לשינויים.