איך לבחור סוכנות לשיווק דיגיטלי בצורה נכונה

Table of Contents

להחליט לבחור סוכנות שיווק דיגיטלי זה קל. להחליט איזו סוכנות לבחור, זה גם קל. אמנם, כל אחד עם אינטרנט ואשתו יכול להקים אתר ולהציע שירותים כסוכנות דיגיטלית, אך כשאנחנו יודעים מה אנחנו מחפשים, קל להתמקד על אפשרויות טובות ומתאימות.

בחירת סוכנות מתחילה במיפוי צרכים ורצונות?

ייתכן מאוד שהחלק הראשון בבחירת סוכנות שיווק דיגיטלי הוא הבנה עצמית. במילים אחרות, להבין מה אנחנו רוצים וצריכים. מה הצורך שלנו, ואיזה מענה אנחנו מעוניינים לקבל. בהרבה מקרים, סוכנות שכזו תתמחה באזור אחד או שניים, גם אם היא יודעת "לעשות הכל". יכול להיות שיהיה תחום או שניים שיהיה בעדיפות מבחינתה. כך, שחלק מהחכמה זה לזהות מה אנחנו צריכים, ומי יכול לעזור בזה (ואף, מאוד מעוניין לעזור כי זה במקרה תחום השיווק המועדף עליו). לאחר שאנחנו יודעים מה אנחנו רוצים, אנחנו יכולים להגדיר זאת באופן קונקרטי.

למה חשוב לדעת מה אנחנו רוצים?

לאחר שאנחנו יודעים מה אנחנו רוצים באופן קונקרטי, אנחנו יכולים לגזור מכך את המשימות הספציפיות שאנחנו רוצים סיוע בהגשמתן. ובכך, כאשר אנחנו מדברים עם סוכנות שיווק דיגיטלי, נוכל לשאול אותה לגבי משימה ספציפית, ולגבי התוצאות הספציפיות שהיא יכולה להשיג בעבורן. ובאופן כללי, לתקשר יותר טוב את הצרכים האינהרנטיים של הפרויקט השיווקי שאנחנו רוצים להרים. וברגע שאנחנו יודעים מה אנחנו רוצים, והסוכנות יודעת מה אנחנו רוצים – אין צורך לבזבז את הזמן של אף אחד, ניתן להגיד בפשטות אם זה רלוונטי או לא.

מה היתרון של חלוקה למשימות קונקרטיות?

לדוגמה, נניח שאנחנו רוצים להרחיב את הנוכחות האינטרנטית שלנו ברשת, ועל פי כן מעוניינים להפיץ תכנים איכותיים ומעניינים. כמו זה. כאשר המטרה הסופית היא, שיהיו המון תכנים מושכים ואטרקטיביים ברשת, מבלי שאנחנו נצטרך לעשות שום דבר באופן אישי. כאשר ישנה מערכת אשר דואגת לכל הסיפור הזה: יצירת התוכן, עדכונו, קידומו וכן הלאה. ברמת המשימות אנחנו מדברים על:

  1. אסטרטגיית תוכן מיושמת, מפוקחת ומבוקרת לחלוטין
  2. מערכת ליצירת תכנים
  3. מספר מסוים של מבקרים
  4. מספר מסוים של לקוחות
  5. מדד מסוים של העלאת מודעות למותג

וכן הלאה. כאשר המטרה של המשימות השונות, היא לקדם את העסק למצב בו המטרה הגבוהה מוגשמת. וכשאנחנו יודעים מה אנחנו מחפשים, אנחנו יודעים מה להגיד שאנחנו רוצים ולבדוק אם יש חברה שמתעסקת בזה באופן אישי ועושה זאת טוב.

ובכך, אין צורך להסתמך על הבטחות גדולות מצד סוכנות כזו או אחרת. ניתן לשאול בפשטות אם הם עושים XYZ, ואם כן, לבקש לראות דוגמאות קודמות, לדבר עם לקוחות קודמים, או פשוט להתרשם מהוויב המקצועי של אותה סוכנות. כאשר המטרה הסופית היא כמובן להתאים בין פרויקט שיווקי פוטנציאלי, לסוכנות שיכולה להפיח בו רוח חיים ולבצע זאת נאמנה.