קידום אתרים – מה תפקידם של הווידאו והתמונות?

Table of Contents

בתהליך הקידום של אתר האינטרנט שלכם, מעורבים שורה של אלמנטים שלכולם אתם צריכים לשים לב. בתוך תמהיל האלמנטים שמשפיעים על דירוג האתר שלכם במנוע החיפוש של גוגל, יהיו אלה התוכן הטקסטואלי והקישורים הנכנסים אל האתר שלכם, שישפיעו יותר מכל על הדירוג, אך לא רק. למעשה, בסיטואציות רבות תוכלו לייצר תוצאות מאוד חיוביות גם ללא קישורים איכותיים שנכנסים לאתר, וזאת באמצעות עבודה נרחבת יותר על האלמנטים האחרים שאליהם מתייחסת גוגל בתהליך הדירוג, ובראשם ווידאו ותמונות.

בחינת איכות התוכן, גם באמצעות נוכחות של תמונות וסרטונים

המטרה של גוגל היא ברורה: לספק למשתמשים במנוע החיפוש את תוצאות החיפוש הטובות ביותר עבור כל שאילתת חיפוש שהם מעלים בפניו. כדי להבטיח שזאת אכן המציאות, בוחנת גוגל את רמת האוטוריטה של האתר באמצעות איכות הקישורים הנכנסים אל האתר (קישורים מאתרי חדשות, מאתרים של שחקנים מובילים אחרים וכדומה, הם קישורים איכותיים יותר מאשר קישורים מאתרים קטנים וקיקיוניים) ובאמצעות בחינת התוכן באתר, כשבתוכן נכלל גם התוכן הטקסטואלי וגם התוכן הוויזואלי. דף אינטרנט הכולל בתוכו תמונות הוא דף שהסבירות שהתוכן בו הוא איכותי ומזמין, ומיועד באמת לקריאה של מבקרים, היא גבוהה יותר מאשר דף שאין בו כל תמונה, אף לא תמונה להמחשה.

עבור סוגים שונים של תכנים, לסרטון ישנו ערך מוסף אמיתי

דף אינטרנט שיש בו סרטון ווידאו הוא דף שהסבירות לכך שהוא איכותי, אך גבוהה יותר. הסרטון מאפשר למבקרים לקלוט את המסרים והתכנים שמבקש הדף להעביר להם, ומאפשר להם לעשות זאת בדרך אחת נוספת, באמצעות צפייה בווידאו. בעידן בו אנשים אוהבים שהכל קורה מהר במינימום מאמץ, בבחירה בין קריאת טקסט ובין צפייה בסרטון ווידאו, רבים יעדיפו את הסרטון. אין זה אומר שסרטון מתאים לכל סוג של תוכן, ושכל סוג של תוכן ניתן להצגה בצורה אפקטיבית באמצעות סרטון, ולכן סרטון בכל דף באתר הוא לחלוטין לא נדרש, וגוגל גם לא מחפשת זאת. יחד עם זאת, שילוב של תמונות לאורך הטקסט ושימוש בסרטונים היכן שנכון להשתמש בהם (מדריכים, מידע תהליכי לפי שלבים וכדומה), יכולים בהחלט לשפר את הדימוי של האתר בעיני גוגל, ולשדרג את הביצועים שלכם בתחום של קידום אתרים.

שילוב התמונות והווידאו בהתאם לכללי הקידום ואופטימיזציית האתר

אחרי שאמרנו את זה, שילוב של תמונות וסרטונים באתר חייב להתבצע באמצעות כללי הקידום המקצועיים, על מנת לאפשר לגוגל לזהות טוב יותר את התמונות, את איכותן ואת הנושא שלהן. כך למשל, לכל תמונה יש להעניק הסבר המוטמע בקוד האתר, וכך גם לגבי סרטון. את הסרטון ניתן להעלות ליוטיוב ולהוציא קישור אל הסרטון, כך שהסרטון לא מאוחסן בשרת של האתר, אלא בשרתי יוטיוב, ויכול ליהנות גם מדירוג גבוה בחיפוש של יוטיוב.

מומלץ מאוד לעבוד בשיתוף איש מקצוע מהתחום של קידום אתרים

לבסוף, כדאי לדעת שאת האתר ניתן לקדם גם בחיפוש התמונות של גוגל, במיוחד אם התמונה משחקת תפקיד חשוב ומרכזי בתוכן. כך למשל, אתר המוכר בגדים יכול להשקיע בקידום התמונות שלו במקביל לקידום דפי האתר. אותו אתר יכול ליהנות גם מהצבת דף הבגד בראש תוצאות החיפוש, אך לא פחות מכך מהצבת התמונה באותו הדף, בראש תוצאות חיפוש התמונות של גוגל. אם אתם רוצים לדעת כיצד למצות את פוטנציאל הקידום של תמונות וסרטונים, במקביל לתוכן הטקסטואלי באתר שלכם, מומלץ מאוד לעשות את זה בסיוע איש מקצוע המתמחה בתחום של קידום אתרים, ויכול לבנות עבורכם תהליך מובנה להעלאת תכנים חדשים ולקידומם בצורה אפקטיבית.

 

לפרטים נוספים בקרו באתר של מסה מדיה.