קידום אתרים באמצעות שיווק שותפים

Table of Contents

קידום אתר נועד לדחוף אותו קדימה במרחבי האינטרנט מתוך מטרה שיופיע במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל. קיימות מספר דרכי קידום שהבולטות בהן קידום ממומן וקידום אורגני. קידום ממומן יקר מאוד וקידום אורגני זול יותר אבל אורך זמן ניכר. לטובת בעלי עסקים רבים עומדת שיטה נוספת והיא קידום אתרים באמצעות שיווק שותפים.  אחד מיתרונותיה הוא חסכון כספי בפרסום. שיווק שותפים ככלל הינה צורה של שותפות עסקית שיווקית בין עסקים לבין שותפים המתמחים בקידום מכירות. השותפים הם האחראים על משיכת הלקוחות לאתר העסק באמצעות קידומו באינטרנט. הם מקבלים עמלות על כל פעולה אותה מבצעים הלקוחות שהביאו לאתר.

השותפים העסקיים מבצעים את השיווק באמצעות אתר המצוי ברשותם ובאמצעים שונים נוספים. בין הכלים העומדים לרשותם ניתן למנות את רשתות חברתיות דוגמת פייסבוק, טוויטר, ווטסאפ ועוד, וכן, פרסום ביוטיוב, פרסום באתרים אחרים שמציגים תכנים קרובים ודומים לאלו של בעל העסק, פרסום באמצעות בלוגים, באנרים ועוד אלמנטים מהתחום. המשווק חייב להתמקד בערוצי פרסום המתאימים לנישה אותה הוא רוצה לפרסם על מנת להניע את התהליך ולקבל פניות גולשים. למשווק, מדובר על עסק של ממש אותו יש לבנות בהדרגה ותוך כדי תכנון מסודר. בעתיד תמיד ניתן להרחיב אותו לתחומים נוספים.

שני השותפים אמורים להרוויח מהחיבור ביניהם. השותף המשווק מקבלות עמלות בהתאם לפניות לקוחות. אחת מהן היא בצורת קליק המעיד על כניסה לאתר הלקוח. בשיטה זאת יש בעיה לזהות את הכניסות האיכותיות שאכן הביאו למכירות. יחד עם זאת, יש טכניקות לוודא שאין רישום כפול של משתמשים בודדים. שיטות פיצוי אחרות הן בעמלה עבור הפניות מאושרות, עבור מכירות המתבצעות, עבור פעולות אחרות, הורדות וכדומה. היתרון לשותף הוא בכך שהוא עוסק אך ורק בשיווק ויכול להתמחות בו מבלי להתעסק בכל האלמנטים האחרים בהם מעורב בעל העסק. לבעל העסק היתרון הכספי רב ביותר. כאמור, בגלל החיסכון הכספי אבל גם בשל העובדה שהוא משלם עמלה עבור לקוח שכבר בשל לקנות אצלו או שכבר ביצע רכישה. אמזון היא אחת החברות הענקיות שאמצה אל חיקה תכנית שותפים.

קידום אתרים בשיטה זאת יעיל כאשר יש אינטרסים משותפים לשני הצדדים. כך ניתן יהיה להגדיל פעילות ומכירות בצורה מהירה וגדולה. הצד המשווק מקצועי וממוקד ובוחר לפרסם את מוצרי או שירותי האתר במקומות המתאימים ביותר ואשר שם יהיה  הסיכוי  הרב ביותר לקבל פניות. כך, מתקצרת הדרך לקידום האתר ופעילותו. בעל העסק יכול לבחור את המשווק בהתאם לצרכיו, טעמו והמוניטין שיש לו. ניתן לבחור מספר שותפים לתכניות שיווק שונות. התשלום עבור התוצאות נמצא בשליטה וניתן לקבוע תעריף לכל סוג של כניסה. לאחר קביעת מסע הפרסום מתבצע התהליך בצורה אוטומטית ואין צורך להתעסק בו יתר על המידה. ההשקעה בתכנית כזאת תביא להכנסות ממכירות.