קידום אתרים אורגני או ממומן?

Table of Contents

כדי למצב את האתר שלכם ברשימת האתרים המובילים במנועי החיפוש השונים, תוכלו לבחור בין קידום אתרים ממומן או אורגני. מה היתרונות והחסרונות של כל שיטה ובמה כדאי לבחור? התשובות בהמשך המאמר.

כיום כל עסק הרוצה להוביל ולהצליח מבין שאי אפשר לעשות זאת בלי אתר אינטרנט, אולם לא משנה כמה תשקיעו בהקמת האתר זה עדיין לא מבטיח שקהל הלקוחות המתאים ייחשף לקיומו או שהוא יקדם אתכם להשגת המטרות שהצבתם. מה כן יכול להבטיח חשיפה גבוהה לאתר שלכם? מיצוב ברשימת התוצאות הראשונות המתקבלות במנועי החיפוש השונים, ובעיקר בגוגל.

איך עובד האלגוריתם של גוגל?

יש שני שחקנים מרכזיים שחשוב להכיר בכל הקשור לשיפור הדירוג ברשימת תוצאות החיפוש: קידום אתרים אורגני וקידום אתרים ממומן. יש סודות שלא רצים לגלות והאמת שגם גוגל שומרת לעצמה חלק ניכר מהן, אך בין הגורמים המשפיעים על תוצאות החיפוש אפשר למנות את הבאים: איכות התוכן באתר, מקוריות התוכן, מבנה האתר וכמובן שימוש במילות מפתח אך זוהי כבר תורה בפני עצמה. כאשר יודעים כיצד עובד האלגוריתם של גוגל אפשר לפעול כדי לקדם את האתר באמצעות שני השחקנים שהוזכרו קודם, או אחד מהם, תלוי במקרה.

קידום אורגני וקידום ממומן – מה ההבדלים?

קידום אורגני מתאר מגוון טכניקות המסייעות לשפר את דירוג האתר בתוצאות החיפוש בגוגל במטרה להגביר את החשיפה לאתר. כיצד עושים זאת? בסטאר שיין מתחילים בהבנה מעמיקה של תחום העיסוק והשירות שמציע האתר או העסק, לצד תהליכי לימוד והתעדכנות שוטפת עם חידושים הקשורים לאלגוריתם של גוגל. כדי לקדם את האתר דואגים שהוא יכיל תוכן איכותי, מוסיפים מאמרים הנושאים את מילות המפתח הרלבנטיות, מבצעים אופטימיזציה של קוד האתר ופעולות נוספות שנועדו להתאים לדרישות המשתנות של האלגוריתם.

קידום אורגני מצריך עבודת מחקר רבה, מעקב אחר השינויים והחידושים של גוגל ומנועי חיפוש נוספים, חשיבה יצירתית ובניית תכנית קידום המותאמת אישית לכל אתר ואתר. את התוצאות ניתן להתחיל לראות רק לאחר מספר חודשים וגם אז צריך לראות איך משמרים אותם.

לעומת זאת, קידום ממומן נחשבת לדרך מהירה יותר לשיפור הדירוג, באמצעות תשלום. כיצד זה עובד? בכל פעם שמישהו מחפש אתר בגוגל או שירות מסוים, הוא יקבל רשימה של תוצאות חיפוש, כאשר בראש הרשימה או במקום בולט לצדה מופיעים הקישורים הממומנים. שיטה זו מבטיחה חשיפה גבוהה באופן מידי, אך בניגוד למה שרבים חושבים לא מדובר בשיטת קידום פשוטה. כשם שאתר אחד בוחר בקידום ממומן, כך עושים גם אתרים רבים אחרים ונוצרת תחרות. כדי לזכות בתחרות צריך לעמוד במעין מכרז של גוגל, שם נלקח בחשבון גם ציון האיכות של האתר.

רוצים לקדם את האתר שלכם ולשפר את מקומו בדירוג בגוגל? סטאר שיין מציעים לכם צוות מנצח שיוכל לייעץ לכם לגבי מסלול קידום בהתאמה אישית לאופי האתר, המטרות שרוצים להשיג והתקציב.