עיצוב אתרים – טיפים

Table of Contents

כל בנייה של אתר אינטרנט ולא משנה האם זהו אתר למטרות מסחר, בניית אתר לעסקים, אתר תדמיתי או פורטל מתחיל עם עיצוב אתרים. עיצוב אתרים כבר מזמן תופס מקום חשוב באתרי האינטרנט מכיוון שיותר ויותר מחקרים מראים על הקשר בין מה שהעין רואה לבין פעולות שאנו עושים. כך לדוגמא אתר שאינו עם עיצוב אתרים מתאים לנושא האתר ולתוכן שבו יגרום לגולשים להרגיש שלא הגיעו למקום הנכון וכך הם יינטשו את האתר תוך מספר שניות ויעברו למתחרים. הנה מספר טיפים שיעזרו לכם בזמן עיצוב האתר שלכם, או אם אתם מעצבים בזמן עיצוב אתרים של אחרים

טיפים

תוכנית ראשונית – עיצוב אתרים הוא כמו עיצוב בית, וישנם הרבה פרטים אליהם צריך לתת את הדעת. ולכן, כשניגשים למלאכת עיצוב האתרים רצוי להתחיל עם דף נייר ועליו לצייר את מה שרוצים לעשות ולחשוב על רעיונו על איך אנו רוצים שהוא ייראה. לאחר הסקיצה הראשונית ניתן כבר להתקדם הלאה לעיצוב עצמו.

אחידות האתר  – עיצוב אתרים מתחיל מכך שעדיף מאוד לעצב את כל האתר באותו סגנון. כך הכותרת של האתר והתפריטים יהיו בדיוק באותו המקום בכל העמודים מה שייקל על הניווט באתר. הדרך הטובה ביותר לדאוג לאחידות האתר היא לקחת תבנית ובתבנית לשים את התפריטים ואת כותרת האתר ותחתית העמוד, וכך בתבנית תישאר אותו הדבר בכל העמודים ורק התוכן הפנימי של כל עמוד ישתנה.

צבעי האתר – לצבעים באתר ישנה משמעות חשובה בכל הקשור בעיצוב אתרים, והם אלו שמשדרים משהו לגולש. כך לדוגמא עיצוב אתרים העוסקים בפעילויות של ילדים צריך להיות בצבעים שמחים בכדי שהגולש ירגיש שהגיע למקום הנכון ו"יתחבר" עם האתר. עיצוב אתרים כאלו בצבעים אפורים, שחורים וכדומה יגרום מיד לתחושת דחייה של הגולש ולעזיבת האתר.

פונטים באתר – ישנם מגוון סוגי פונטים וגם להם יש חשיבות רבה. ישנם פונטים המשדרים קלילות ונעימות, ישנם פונטים המשדרים רצינות ומקצועיות  – כל אתר עם מה שהוא צריך ובמה שהוא עוסק. בכל מקרה התוכן באתר צריך להיות באותו הפונט [למעט כמובן הלוגו] וניתן להבליט את הלוגו על ידי ה-Bold. עיצוב אתרים עם מספר פונטים יבלבל את הגולש.

גלילה – ישנם אתרי אינטרנט שכשנכנסים אליהם חייבים לגלול את העמודים למטה בכדי לראות את כל התוכן. אם יש אפשרות להימנע מזה – עדיף

עיצוב רספונסיבי – תחום יחסית חדש בכל הקשור בעיצוב אתרים. עיצוב אתרים רספונסיבי [תגובתי] בא לתת את המענה לכלל המכשירים שבעזרתם גולשים באינטרנט. ככל שעוברות השנים והטכנולוגיה מתקדמת יותר ויותר גולשים מגיעים לאתרי האינטרנט דרך טאבלטים, אייפדים ובסמארטפונים, בנוסף כמון למחשבים הניידים והנייחים, מה שמצריך עיצוב אתרים שיתאים לרזולוציות השונות. אתר שלא יותאם לרזולוציות רבות בהתאם למכשירים לא יספק חווית גלישה מרבית והגולשים יעזבו אותו, מה גם שגוגל אוהב היום פחות אתרים שאינם רספונסיביים [מתאימים את עצמם לכל מכשיר ומכשיר]

חברות עיצוב אתרים

ישנן היום בשוק חברות עיצוב אתרים רבות, כמו גם מעצבי אתרים פרילנסרים שמספקים את שירותי העיצוב. לפני שסוגרים עם חברה כזו או מעצב כזה חשוב לשאול מהו הניסיון של מי שיעצב את האתר? כמה זמן הוא במקצוע? אילו הכשרות הוא עבר וכדומה, וכמובן חשוב לראות עבודות קודמות, בעיקר של אתרים שהינם באותו התחום או בתחום קרוב לאתר אותו אנו רוצים לבנות. ולבסוף, אין כמו המלצה מחבר או קרוב משפחה שהתנסה בשירותים הללו והיה מרוצה מהם, מישהו שאנו סומכים על דעתו ושראינו שעשו עבורו עבודה מקצועית.