איך להימנע מעדכונים של גוגל

Table of Contents

גוגל, כמנוע החיפוש המתקדם והמוביל ביותר בעולם שם לו למטרה לארגן את כל המידע ברשת באופן כזה שיהיה נגיש ושימושי לכולם. כפועל יוצא מכך, האלגוריתמים של גוגל

מבצעים מגוון רחב של פעולות עדכון בכל הנוגע למיקום האתרים השונים בהתאם למילות החיפוש אותן מגדירים הגולשים.

חלק גדול מהעדכונים אותם מבצעת גוגל נערכים בעשרות הפרמטרים אותם הגדירה גוגל לצרכי דירוג האתרים השונים במנוע החיפוש. פרמטרים אלו כוללים על פי הערכות שונות יותר מ-200 נקודות התייחסות שונות באתרים השונים, כאשר כל אחד ואחד מהם נבדק על ידי הרובוטים של גוגל, ורק במידה והאתר עונה על מרבית הפרמטרים הנדרשים הוא יוצג לעיני הגולשים במיקום הראוי.

על פי נתוני מחקר שונים אשר הצטברו עם השנים בנוגע להרגלי הגלישה של כולנו, עולה כי מרבית מבצעי פעולות החיפוש במנוע החיפוש של גוגל עוצרים בדף התוצאות הראשון ואינם ממשיכים לדפי הקידום הנוספים. נתון זה מחייב את בעלי האתרים המעוניינים ליהנות מדירוגים גבוהים במנוע החיפוש של גוגל, לבסס את פעולות הקידום שלהם באמצעות חברות קידום אתרים מקצועיות המתמחות בשיפור דירוגי המיקום במנוע החיפוש של גוגל.

המשכיות היא שם המשחק!

כיום, שם המשחק בכל הנוגע לדירוג אתרכם במקומות גבוהים במנוע החיפוש של גוגל (בהתאם למילות המפתח הרצויות לכם) הוא המשכיות, כלומר, השארת האתר בדירוג גבוה וקבוע גם במקרים בהם גוגל מבצעת עדכונים שונים בכל הפרמטרים אותם היא מגדירה לעצמה.

על מנת להמשיך ולהוביל את תוצאות הדירוג בתחום העסקי בו אתרכם עוסק, תדרשו בראש ובראשונה לבצע זאת באמצעות תוכן מקורי, ענייניי, רלוונטי ובעל ערך מוסף לגולש. תוכן זה מהווה בעיני גוגל את "הפנים האמיתיות" של אתרכם, וככל שהתוכן ערוך ומונגש לגולש בצורה ידידותית ובעלת ערך מוסף לתחום בו הוא עוסק, כך גוגל תראה באתרכם כמקור מידע אמין, רלוונטי וענייני, ובאופן טבעי היא תפעל לקידומכם בתוצאות החיפוש הרלוונטיות לכם.

במהלך השנים האחרונות ביצעה גוגל שני עדכונים מרכזיים שזכו לשמות: פנדה ו-פינגווין. עדכונים אלו נועדו לבחון שני פרמטרים מרכזיים, האחת: האם התוכן משוכפל או מועתק ממקורות מידע אחרים ברשת, והשני, האם הקישורים הנכנסים לאתרכם מגיעים ממקורות קישור רלוונטיים לגולש בהתאם למילות החיפוש אותן הוא הגדיר.

עדכונים אלו עוררו שינויים רבים במקומות הדירוג להן זכו אתרים מסוימים עד לכניסת העדכון לתוקף, והם מהווים נקודת זמן משמעותית בקרב מקדמי אתרים. החל מנקודת זמן זו ניתן דגש מרבי על איכויות התוכן באתר, ומכאן חשיבותו של התוכן המקורי, הענייני, הרלוונטי לתחומו ובעיקר בעל הערך המוסף לגולש.