משרד פרסום דיגיטל – חצוף או שמרני, מה נכון בשבילנו?

Table of Contents

לא צריך להיות חלק מעולם הפרסום ובפרט מעולם הפרסום הדיגיטלי, בשביל לדעת שיש בו גוונים ורבדים שונים. אנחנו יכולים לראות את זה על פי קמפיינים שונים, הן כאלה שמופיעים ברשת האינטרנט, הן כאלה שמופיעים בטלוויזיה, עיתונות כתובה וכן במקומות אחרים.

אין ספק שעולם האינטרנט פתח למשרדי הפרסום אפשרויות נרחבות, לא רק מבחינת כלים ופלטפורמות לפרסום, אלא גם מבחינת סגנון, מבחינת שיח, הן באופן טקסטואלי, הן באופן חזותי, למעשה בכל היטב כמעט. אנחנו יכולים להיכנס היום לגוגל, פייסבוק, אתרי אינטרנט שונים ולזהות מגוון רחב של דוגמאות לפרסומות אשר מיועדים למשוך לקוחות לבצע פעולות שונות, הן של רכישת מוצרים, הזמנת שירותים או כל דבר אחר.

בדרך כלל, משרד פרסום דיגיטל מבסס את החזון שלו, את האופן בו הוא עובד עם לקוחותיו על פי מאפיינים שלו, כשבין היתר הוא מחליט האם להציע להם פרסום שמרני, קלאסי, רגיל, פרסום שאפשר גם לטעון שהוא מיועד "לכל המשפחה", או האם להציע להם פרסום חצוף, נועז, פרסום שמעורר עניין, מעורר באז ברשת, לטוב ולרע.

מן הסתם, הלקוח בעצמו צריך להחליט האם הוא רוצה לעבוד עם משרד פרסום דיגיטל שמציע פרסום כזה או כזה, בהתאם לצרכים שלו, למוצרים ולשירותים שהוא רוצה לשווק, בהתאם לקהל היעד אליו הוא רוצה לפנות, וכמובן בהתאם למטרות שלו.

כשלקוח פונה אל משרד פרסום דיגיטל, אז מן הסתם הוא אמור להכיר אותו, הוא אמור לדעת מה הן העבודות שהוא ביצע קודם לכן, כיצד הוא עובד, באיזו שיטה ואילו כלים הוא מספק ללקוחות שלו. כך הוא יוכל להחליט בצורה פשוטה וברורה, עם מי נכון לו לעבוד. זה נכון בין אם מדובר בלקוח עם תקציב קטן ובוודאי אם מדובר בלקוח עם תקציב גדול.

מתי נכון לעשות קמפיין חצוף ומתי נכון לעשות קמפיין שמרני

הקמפיינים שאנחנו נרצה לייצר ברשת, אמורים להיות מותאמים לקהל הלקוחות אליו נרצה לפנות. לשם כך, על משרד הפרסום לאפיין נכון מי אנחנו ומי קהל הלקוחות שלנו. רק כך הוא ידע, אילו קמפיינים יכולים להתאים לנו.

לכן, במקרים מסוימים, נניח כשמדובר בקהל צעיר, בני נוער, קהל אחרי צבא, הרבה יותר הגיוני לפנות אליהם בשפה שהם מבינים, שפה חצופה ונועזת, בוודאי אם אנחנו רוצים לייצר רעש, אם אנחנו רוצים "לזעזע" אותם. מנגד, אם אנחנו פונים למשפחות, אנשים מבוגרים, מגזרים מסוימים, אז סביר להניח שאנחנו נעדיף לפנות אליהם בקמפיין שמרני, קמפיין מתון יותר, כזה שיתבסס יותר על היתרון של המוצר, השירות והחברה, ופחות על הרצון ליצור איזה עניין חיצוני.

כמובן, שכל זה ייבחן בהמשך על פי כמות הפניות שנקבל מהלקוחות, על האפקט של הקמפיין ובהתאם לכך נחליט כיצד לפעול והאם משרד הפרסום אליו פנינו, הוא המשרד הנכון עבורנו.