הכללים לפרסום מוצלח בפייסבוק

Table of Contents

נדמה שכיום כולם מבינים שתחום הפרסום היעיל ביותר הוא במרחב הרשתי. בעוד שכולנו התרגלנו בעבר לפרסם את העסקים שלנו בערוצי מדיה שונים כדוגמת מודעות בעיתון, תשדירי פרסומות ברדיו ובטלויזיה ובפליירים בתיבות הדואר, הרי שכיום מוכתב טון שונה לחלוטין. המרחב הרשתי הינו גדול ואינסופי ומאפשר לנו לקלוע להמון אנשים, בכל עיר, בכל מדינה ועל כל נקודה בגלובוס. על מנת להפיק את המיטב מהפרסום הרשתי עלינו לבחור בפלטפורמה ובאיש פרסום מקצועי שמכיר את התורה. הרשת החברתית פייסבוק, הוכיחה עצמה כיעילה מאד בכל הקשור לפרסום ברשת, אך גם לפרסום בפייסבוק יש חוקים משלו, וטרם אנחנו מעלים את מודעת הפרסומת שלנו עלינו להבין במה מדובר.

פוסט ממומן – פרסומת לכל דבר

רבים מהגולשים הפרטיים לא מודעים לכך, אך עסקים רבים מעלים סטטוס תמים לכאורה, אולם רק לכאורה, שכן מדובר בסטטוס אשר הינו פוסט ממומן. במה בדיוק מדובר? בעוד שפרופיל פרטי מעלה סטטוס ומקבל לייקים ותגובות מחבריו לפייסבוק, הרי שהעסקים השונים מקווים ליצור תפוצה רחבה יותר שתפיץ את בשורת העסק שלהם, ועל כן אינם מסתפקים בלייקים ותגובות מהחברים בלבד. הפוסט הממומן מאפשר תפוצה רחבה של הסטטוס על ידי כך שאנו משלמים לפייסבוק סכום ידוע מראש, ועל פי פילוח הקהל שלנו הם חושפים את הסטטוס שלנו גם למשתמשי פייסבוק שאינם חברים בדף העסקי שלנו.

צעד ראשון – פילוח הקהל

אחרי שהבנו את משמעות הפוסט הממומן, ישנן דרכים למנף את הפוסט ולהפוך אותו ליעיל, ריווחי וכזה אשר עתיד להכניס לנו כסף כעסק. ראשית, עלינו ליצור פילוח קהל אשר מאפשר לנו לבחור בפני מי לחשוף את הפוסט: מין, מקום מגורים, גיל, תעסוקה, סטטוס זוגי וכדומה. כך נוכל לבחור מי הקהל הרלוונטי שלנו ולחשוף את הפרסומת שלנו בפניו בלבד. פרסום בפייסבוק מאפשר לנו להשקיע בפרסומת ממוקדת מטרה ועל כן היא יעילה מכל פלטפורמת פרסום אחרת.

לחשוב מחוץ לקופסא- קופירייטינג מוכר

שיווק בפייסבוק הינו שיווק לכל דבר, וידוע לכולנו שעל מנת למשוך את תשומת לבם של קהל היעד שלנו, עלינו לחשוב מחוץ לקופסא ולעניין אותם בכל מחיר, על מנת לגרום להם לקרוא את שיש לנו להגיד. לכן, מודעת הפרסום שלכם צריכה להיות בולטת לעין, מנוסחת היטב ושהמסר השיווקי שלה יעבור מיד. צרו משפט פתיחה גדול ובולט אשר ימשוך את הקהל לו מיועדת המודעה הפרסומית ועוררו בו סקרנות עזה שתגרום לו לבסוף ללחוץ על המודעה שלכם ולהחשף אל התכנים אשר אתם מעוניינים לפרסם.