אל תלכו לאיבוד בתוך המילים

Table of Contents

 

למילים יש כוח עצום, ולא פעם המילים מכוונות את הקורא למקום בו כותב המילים רוצה שהוא ימצא. אם קרה לכם פעם שקראתם כתבה שריגשה אתכם עד דמעות, לא בטוח שהייתה זו כתבה תמימה על סיפור אנושי ויכול מאוד להיות כי נושא הכתבה נועד לקדם מותג זה או אחר. בעידן הנוכחי ישנם מספר סוגי כתבות ביניהם: כתבה שנועדה לשווק בית עסק זה או אחר לעומת כתבה בעלת תוכן מותגי. לכל אחד מסוגי הכתבות יש מניע ברור, לשווק את העסק או הפעילות הרצויה, אך לשני סוגי כתבות אלו אופי שונה, שיווק באמצעות תוכן נועד לשווק את התוכן מבלי להסוות את הרצון בשיווק לרבות הוספת שבח והלל בטקסט, אל מול שיווק מיתוגי, דהיינו תוכן שנכתב תוך ניסיון להסוות את הרצון לשווק אג'נדה, עסק וכיוצא בזאת.

ערך מוסף או שיטה לקדם עסק?

שאלה זו היא שאלה מצוינת והתשובה עבורה היא פשוטה, גם וגם. כל בעל עסק אשר רוצה להיחשף ולהגיע למגוון רחב של אנשים, שיהפכו עם הזמן ללקוחות פוטנציאלים, צרכים לעשות פעולות שיווקיות מגוונות. אם בשנים עברו הספיקו פרסומות שלא הסוו את כוונתם השיווקית, הרי שכיום יש לפעול בדרכים שיווקיות קצת יותר מתוחכמות ובין היתר יצירת תוכן מותגי. שיווק באמצעות תוכן הפך לאחת השיטות המקובלות יותר כדי לעורר את תשומת ליבו של הקורא, שיהפוך ללקוח פוטנציאלי בשלב הראשון וללקוח בפעל בשלב השני.

אופן כתיבת התוכן הטוב ביותר בעידן הנוכחי, הוא להעניק לגולש הממוצע ערך מוסף. על התוכן להעניק לקוראים מידע מקצועי, אשר לו הם צמאים ובדרך זו יחשפו הקוראים למותג או לאדם המפרסם. ככל שהתוכן יהיה אותנטי ומקצועי יותר, כך יצליח הכותב לרכוש את אמונו של הקורא שיחזור להתעדכן בנכתב גם בפעמים הבאות, ובו ברגע שהקורא יחפש מוצר או שרות הקשור לתוכן הנקרא, הוא ידע למי לפנות.

מאז התפרצה הרשת האינטרנטית לתודעת הצרכנים, הנגישות לתוכן הפכה למהירה ונפוצה, כך שכל בעל עסק צריך להילחם על לקוחותיו על מנת לשרוד את השוק הטובעני. ככל שבעל עסק ישקיע יותר בתוכן ויעניק ללקוחותיו ערך מוסף בכתוב, כך הסיכוי שהקורא יהפוך ללקוח יהיה גדול יותר ולהיפך. בעידן הנוכחי רבים מבינים כי התוכן הינו שיווקי, אך הם יקבלו זאת בהבנה כל עוד הם מקבלים ערך מוסף מהשיווק המדובר – כך שנוצרת סיטואציה בה כולם יוצאים מרווחים בדרך זו או אחרת.