פרסום בפייסבוק – חובה בבניית אסטרטגיה שיווקית

Table of Contents

כל עסק זקוק לנוכחות באינטרנט ולפרסום, ואתרים, מנועי חיפוש ורשתות חברתיות הם ערוצים מצוינים לשם כך. מדוע פייסבוק צריכה להיות רכיב חשוב באסטרטגיה השיווקית שלכם?

העולם הדיגיטלי מעניק לעסקים רבים יתרונות והזדמנויות שלא היו להם בעבר, בעיקר לעסקים קטנים ובינוניים.

היתרונות וההזדמנויות האלה הם בעיקר יכולות פרסום ממוקד ויעיל מאוד, גם בתקציבים נמוכים. כיום, בעזרת כלים חינמיים לקידום עסקים בפייסבוק, יכול גם עסק קטן לצמוח במהירות.

פייסבוק – פנייה מהירה ללקוחות רבים

בישראל במיוחד, כוחה של פייסבוק גדול והיא נפוצה מאוד בקרב שכבות רבות של האוכלוסייה, וכמעט מכל המגזרים.

בשעה שרשתות חברתיות אחרות הן רשתות ממוקדות יותר, פייסבוק משמשת את "כולם". גם מי שלא משתמש בה על בסיס יומי, יודע על קיומה ועל האפשרויות שהיא מציגה בפניו. דוגמא לכך – פנייה לחברה או יצירת קשר עם שירות לקוחות באמצעות דף עסקי של החברה, דבר שהפך בשנים האחרונות לפופולרי מאוד.

נוסף על כך, פרסום ונוכחות בפייסבוק מאפשרים לעסקים להיחשף לקהל מגוון מאוד ורחב מאוד.

שיח בלתי אמצעי עם לקוחות

פייסבוק מאפשרת לכם לשוחח עם לקוחות ומתעניינים שונים, בצורה מאוד בלתי אמצעית ומיידית.

מענה באתר, למשל, גם אם קיימת בו אופציית 'צ'אט', מחייב את הלקוח שלכם להיכנס לאתר ומחייב אתכם להיות בו או "עליו".

לעומת זאת, דף פייסבוק מתוחזק, שיש בו קישור למענה מיידי, מאפשר ללקוח שלכם לפנות אליכם מכל מקום ובכל עת ולכם הוא מאפשר לנהל דיאלוג ישיר ואישי גם כן – מכל מקום ובכל זמן.

במידה רבה פייסבוק מחליפה ערוצי יחסי ציבור

יחסי ציבור פירושם קשר עם אוכלוסיה מסוימת ויצירת זיקה חיובית ויחס חיובי כלפי המותג שלכם, בקרב אוכלוסיה זו.

פרסמו ובנו נוכחות בפייסבוק, תוך שימת דגש על קשר עם הלקוחות. תשובה לפניות ואפילו הכרזה על מוצרים או שירותים חדשים לעוקבים אחריכם לפני הכרזה "רשמית", ייצרו יחסי ציבור מעולים, בלי צורך במשרד יחסי ציבור ובתיווך של אתרים, בלוגים או עיתונים.

התאמה לאירועים מיידיים, למבצעים וכו'

תחזוקה של דף פייסבוק ופרסום ברשת זו מאפשר לכם לתקשר אירועים מיוחדים, מבצעי מכירות או מוצרים חדשים בצורה מהירה מאוד ולקהל מאוד רחב.

זה אולי אחד היתרונות הגדולים ביותר של הרשת הזו, שמאפשרת הקמה של אירוע ופרסום שלו (במנגנון דחיפה, למעשה), בצורה קלה מאוד ומיידית.

היכולת של משתמשים לשתף גם אחרים באירועים האלה, במבצעים או בהכרזות, יוצרת כר נרחב לפרסום גם למי שהם מעבר לקהל המסורתי או הקיים שלכם, ולהפצה "ויראלית" של המסרים שלכם.

ולסיום: פייסבוק מאפשרת גם מכירות

אתם יכולים לנצל את הרשת גם למכירות, בין אם באמצעות פרסום ישיר של מודעות וקישור שלהן לחנות המקוונת שלכם, ובין אם באמצעות חנות מקוונת של ממש, בפייסבוק עצמה.