בניית אתרים

Table of Contents

אם יש תחום שלא מפסיק לתפוס תאוצה בשנים האחרונות, להתפתח ולגדול הוא תחום בניית אתרים. העולם היום סובב סביב אתרי אינטרנט ואנו גולשים בהם חלק ניכר משעות היום שלנו. היום כל עסק חייב שיהיה לו אתר אינטרנט ולו בשביל להיות בקדמת הבמה וכמובן בשביל לשדר ללקוחות שלו רצינות ומקצועיות. אתרי אינטרנט יש היום בכל תחום ואנו שואבים מהם את רוב המידע שאנו צריכים, קונים דרכם מוצרים או שירותים, משחקים דרכם ועושים עוד אין ספור פעילויות.

אתרים רספונסיביים

אחד המונחים החשובים ביותר של העולם המודרני בתחום בניית אתרים הוא "בניית אתרים רספונסיביים". מה זה אומר? אתרים רספונסיביים הם אתרים תגובתיים, או  במילים אחרות – מציגים את התוכן שבהם בהתאם למכשיר ממנו נכנסו אליהם. היום מעל ל-50% מהגלישה באינטרנט מתבצעת דרך מכשירים ניידים, סמארטפונים, טאבלטים ואחרים, ואתר שלא יתאים אוטומטית לכל מכשיר שהוא יהיה אתר שלא ישהו בו יותר מידי זמן בגלל נוחות גלישה לקויה, וגוגל לא יקדמו את האתר בגלל חוויית לקוח שאינה עומדת בדרישות שלהם. בניית אתרים היום חייבת להתבצע תוך חשיבה על המכשירים הניידים, וכדאי כבר בעת הבנייה לדאוג לכך ולא לחכות לאחר סיום הבנייה אז העבודה תהיה הרבה יותר מורכבת ומסובכת ובעיקר יקרה.

בניית אתרים וקידום שלהם

אז בניתם אתר אינטרנט יפיפה לעסק שלכם ועכשיו אתם בטוחים שכל העולם יפנה אליכם… אז זהו שלא… אתר אינטרנט צריך להיות מקודם בגוגל בשביל שהוא יקבל כניסות ופועל יוצא מכך גם פניות. קידום אתר אינטרנט כולל לא מעט פרמטרים ורצוי שכבר בעת בניית האתר תוקדש חשיבה לקידום העתידי שלו מכיוון שיש אלמנטים שחשוב להכניס כבר כעת הבנייה. זה אומר בניית היררכיה נכונה באתר, זה אומר תוכן, זה אומר ביטויי מפתח רלוונטיים בתוכן, תגיות, אופציה לחיבור לפיסבוק וכדומה. בניית אתרים וקידום אתרים חד הם וחשוב לתת למישהו מקצועי שיעשה את העבודה.

להיות בונה אתרים

אין ספק שבניית אתרים היא היום אחד המקצועות המבוקשים ביותר. ההבנה שככל שיעבור הזמן יהיו עוד ועוד אתרי אינטרנט ויהיה צורך בעוד ועוד אנשי מקצוע היא זו שמושכת רבים לתחום. בניית אתרים היא מקצוע שניתן לעסוק בו הן כשכירים והן כעצמאיים, וחשוב ללמוד כל הזמן מכיוון שהטכנולוגיה מתפתחת ומה שהיה לפני שנה שיא הקדמה יכול להיות היום מיושן. מי שייכנס לתחום ויעשה עבודות טובות יוכל להתפרנס לא רע בכלל מהתחום.